Thursday, September 25, 2008

Check Up

Ari Selasa saya check up...abg cuti so dia dpt temankan la...usia kandungan saya masa ni 15 minggu...sekali masa timbang...berat saya turun 2kg...saya kan tak selera mkn sejak puasa ni..tp Alhamdulillah baby sihat n ok...pastu cam biasa la kena scan...

Doc : hurm...ni kepala baby...saya nak ukur jap...ni paru2...ok, skrg saya nak ukur kaki...Tahniah, awak dpt baby boy...
Me : ish...yer ker doc...camne doc tahu
Abg : ha, tol ker doc...(ngan muka yg amat gembira)....
Doc : saya pakar...saya tak tau nak xplain camne...tp takpe, tunggu la 2,3 bln lg awak bole tgk....
Me : kalo tol baby boy, Alhamdulillah...
Doc : kenapa?
Me : sbb yg sulung perempuan...:D

Korg nak tau satu citer tak...dulu masa saya pregnant kat Putri..Abg tak ready sgt lg nk ada anak..ye la...2 bln kawen terus pregnant..dia kata nak enjoy dulu...so dia sendiri mengaku yg sepanjang saya pregnant tu dia rasa cam biasa je...cuma bila dia dah pegang dan azankan Putri, baru la terasa satu perasaan gembira dan bersyukur menyerap dlm hati...

Tapi kali ni...saya dpt lihat sendiri keterujaan dia bila dpt tau baby boy... Ye la...sape yg tak nak sepasang kan...kalo ditakdirkan baby gal jugak, kami terima...cuma mesti la ada sedikit harapan nak baby boy lak sbb dah ada Putri...jd tipu la kalo kitorg kata kitorg tak hepi ngan kenyataan doc td... Tapi apa2 pun berkemungkinan kan sbb baby tu masih kecik jer lg...jd kitorg cuba sedaya upaya tak nak terlalu hepi dan berharap..(tp boleh ker?)...huhu...

Saya nak minta jasa baik kengkawan doakan agar apa yg doc bgtau kitorg tu akan jd kenyataan...Terima kasih buat yang sudi mendoakan...:D

9 comments:

comey_lote said...

alhamdulillah..kawe doakan semoga baby dan demo sihat...kawe sero pahni abe shahril mesti layan demo baiiiiikkkk punya!kalu selamo ni baik doh kohooo la baik..hehehe

Yani Yusuf said...

comey_lote : timo kasih la cik da...ho la...dulu dio toksir lg...tp nk baby gal..alhamdulillah Tuhan makbulkan...ni dio nok baby boy...tu dio hepi sgt...apa pun sempena bulan mulia ni...kawe doakan demo pun lekat lepas ni...amin...

shafa said...

amin...semoga yani sekeluarga di kurniakan seorg anak lelaki pd kali ini...
insyaAllah...
mst happy kan kl dpt baby boy...
dpt sepsg...

Yani Yusuf said...

shafa : terima kasih shafa...jasamu ku kenang...:D

Anonymous said...

hopefully you'll get a boy.. kalu betul2 dapat boy nak bagi nama apa ek?

Yani Yusuf said...

haslina : timer kasih kak na...nama tak dipikirkan lg...hehehe...kononnya tak nak berharap la...kuikui

mar!ahaf!z said...

moga this time dpt boy :)

Anonymous said...

yo ko nih? insyaallah...buleh jate gak pasni, koho kuat la mu berambat.hahah...
anyway, aku doa mu buleh gak sepasang...muga2 selamat..amin

Yani Yusuf said...

mrs hafiz : timer kasih maria...:D

maria : timer kasih kak ya...tu la..koho kuat berambat la...mitok2 jd kurus supo mung...hehehe