Tuesday, October 7, 2008

Raya, Raya dan Raya....

Hurm...saya tak sempat explore lg blog kengkawan..last update was on Sunday...ramai yg tak update blog lg...still penat beraya....insya-Allah kalo sempat mlm ni saya nk baca blog kengkawan....yg pasti semua akan bercerita psl keseronokan beraya kan...saya tumpang seronok..for me, urmm....tak tau nk citer camne...sbb takde yang menarik...

Kalo korg nak tau...family mertua saya ni bukan jenis jln raya ke rumah org....dan jugak jenis takde org dtg umah...itu Abang sendiri yg bgtau...dia kata sejak kecik mmg raya cam tak raya...sbb MIL tak suka jln walopun FIL ni suka nak bawak family g umah sedara mara...tp memula just dgr citer Abang je la...sbb tak pernah lg rasa raya ngan dorg... Yup, 2 thn lepas kitorg blk beraya kat Penang tp masa tu sempat beraya sehari jek...ptg raya pertama kitorg blk KL sbb Abang keje raya ke-2... So kali ni saya dpt la merasa raya kat Penang...

Nak tau apa aktiviti sepjg raya kat Penang.... Well, pg raya dorg sume pi solat raya...tinggal saya ngan Putri...dah tak tau nak wat apa...saya pun mengada2 la ngan Putri tangkap gambar...


Bila dorg sume blk....biasa la...sesi bermaafan dan bg duit raya..:D....pastu bergambar jap...tp sbb takde org nk tlg amik gambar...kitorg pun letak je la atas meja...so gambarnya kira bole la....hehehe....ni la keluarga Abang..Abang jek takde...sob,sob,sob....

Ni lak gambar candid Putri n Pak Achik (adik Abang)...


Pastu, kitorg pun g umah Tok Abang....dok dlm sejam lebih jer....dlm kol 12, blk umah dan lepak je la kat umah sampai mlm....tak gi memana pun dan takde sesape pun dtg umah...so begitu la berakhirnya raya pertama kat Penang...apa pendapat korg?...:D

Raya kedua lak...pegi umah Pak Uda Abang kat Sg Petani...then blk umah...lepak2 kat umah cam raya pertama...dan begitu juga berlalu raya kedua...

Nak amik gambar pun takde apa yg menarik...nak cerita pun takde yang menarik...So baru la saya paham kenapa Abang ckp kat kg dia raya mcm tak raya jek.... Tapi kalo difikirkan dr segi positif....bagus la utk saya yg mengandung...tak penat jln sana-sini...hehehe

Kalo di Kelantan...raya pertama konpem umah saya tak penah putus org dtg sampai mlm...tak kering air tangan buat air...raya kedua lak turn kitorg serbu umah sedara mara sana sini...huhu...

Tu je la kisah raya saya thn ini...mesti ramai yg terkejut kan....tp itu la hakikat...:D..kalo Abang ada sama...dah tentu dia akan ajak saya n Putri g umah sedara mara kat Penang tu...tp apa kan daya...huhu

7 comments:

mar!ahaf!z said...

ciannye dia..sabar la yani. nnt kat sini. raya la puas2.. mesti byk invites utk opn hse kan??

comey_lote said...

bestnya ada family photo...kawe nak pukul gambar dgn laki pun susah...dio supo lipas kudung..gi mari gi mari

comey_lote said...

eh...tempah ko baju putri tu?serupo dgn baju demo tu?

ELLY said...

beeest sangat raya. hehe =)

Yani Yusuf said...

mrs hafiz : tu la maria...3 minggu ni mmg penuh ngan open house ni stat sabtu ni...husband dah geleng kepala dah...hikhikhik

comey_lote : raya thn depan demo kelik mesia la...kita amik gambar ramai2..:D...ho, baju putri tu kawe tempah sama ngan kawe la...guna kain sama...:D

ellycious : nnti dtg la raya umah kak yani ek...ajak ayah, ibu n abang k...:D

Mommy Lily said...

ooo lain org lain cara beraya kan? org kelate mesti meriah jale2 hii

sekali sekala seronok gak raya kt umah mertua...menantu yg baik

Yani Yusuf said...

mommy lily : tu la mami...ore kelate meme suka berjale2...:D...mmg seronok kalo suami ada bersama...huhu...