Wednesday, October 22, 2008

Sabtu yang panjang

Nak tau nape title camtu...sbb terseksa sgt 3 ari terputus bekalan air...kalo korg baca paper n alert ada berita psl pembetungan pecah kat hulu langat disebabkan keje2 mengorek pasir (yer kot)...efeknya sampai la certain area kat bangi, kajang, sepang bla, bla...

Air stat takde hari Khamis pg...so bayangkan...sape yg bekerja mmg tak tau la..mana sempat nak tadah air buat stok...saya blk ptg tu...babysitter Putri bgtau air takde 3 ari...huhu...terpaksa la bertahan ngan air tangki...Abang cuti ari Khamis tu tp lelaki..mana ada nak basuh pinggan dlm sinki kat dapur tu (yg guna air direct tu) so dia tak tau la air takde...yg dia lak terlebih rajin pg tu...basuh semua baju tok seminggu menggunakan air tangki(ngan harapan air tangki akan kembali penuh cam biasa la kan..pdhal air dah stop kol 6pg upenya)...mmg takde notis pun bekalan air akan terputus...dorg yg lain tau sbb dorg kol SYABAS... Abang plak tau bila saya dah blk keje...huhu...

Maka hidup la kitorg (tambah cik Farah) ngan air tangki...yg dpt bertahan sampai Jumaat jek.. Makanya Sabtu itu kitorg pun berangkat la ke umah kakak saya di Putrajaya dgn membawa segala keperluan utk mandi...:D... Kebetulan tgh hari tu 2 pupu saya (Kak Ya) kat Kota Kemuning wat open house...so terus bersiap n gerak dr umah Kak Na la...
ni tgh tunggu mama bersiap la ni..

Kitorg ramai2 g umah Kak Ya...sampai sana sume terus makan..lapar beb...:D

nape muka saya cam marah jek ek?..musykil ni...

Ha...yg pakai baju merah tu ler kakak saya...abg ipar n anak no 2 dorg..Aiman... Ni plak gambar pakwe n makwe gediks...
cam real jek kan...tgk tgn Adam kat bahu Putri..ni sepupu sebaya..:D

Tapi saya plg suka gambar bawah ni...npk menarik sgt...dan saya suka sgt ngan muka sweet Sarah..anak ke3 Kak Na...lovely face...credit to my husband yg snap pic ni...:D

cam Putri lak plg besar..haha..

Lepas umah Kak Ya..saya anak beranak blk n lepak umah Sepang...ptg tu pegi blk umah Kak Na..lepas mandi ptg...kitorg pun blk la ke umah lg...singgah Alamanda jap beli air mineral besar 2,3 botol...then dinner kat kedai mamak kat Presint 9....
Putri dah selamat beradu..lenguh seh mkn sambil beriba camtu..huhu
Pastu kan..kesian takde org berminat nak amik gambar mamat ni...terpaksa la dia snap sendiri...dan begini la hasilnya...ntah apa yg mau ditonjolkannya itu...hikhikhik...

lihat la dunia...:D


Tp kan...lepas dpt bil tu...kitorg terkejut beruk tgk harga mknn kat sini..melampau beb...milo ais gelas biasa rm2...yg plg saya geram...nasi grg paprik RM5.90...mak oii...melampaunya harga...dah la takde apa yg spesel pun...sama jek ngan kedai lain...wooiii...minyak dah turun la weh...dah, jgn harap saya nak g kedai tu lg...hush,hush....

agak2 leh report kat KPDN x?

Begitulah kisah Sabtu yang panjang...seperti mana tajuknya...begitu jugak la panjangnya entry saya kali ini..sesuwei la ngan tajuk kan...huhu

5 comments:

mar!ahaf!z said...

yani,
tension kan xde air, area rumah maria x kene, tp slalu kalau xde air, larik blk rumah mak..hehe..

cantik dress putri tu!!

Yani Yusuf said...

mrs hafiz : maria...tu la..tension giler..ni 1st time takde air kat area sini...3 ari lak tuh...huhu...tq...dress tu tempah sama kain ngan baju raya yani...tp mama putri leh pakai kejap raya pertama je (tu pun tahan perut)...mana tau nak pregnant..tak muat lorr...

M4M4 MY4 said...

memang tensen kalau x de air.. apa pun xleh wat huhuhu.. putri memang comel waduss jatuh cinta huahuahua

re = salam perkenalan gak dari mya n co.

Yani Yusuf said...

mama mya : tensen sesgt...rasa cam badan tak bersih jek...huhu....

comey_lote said...

bakpo adam tak besar2...buas lah tuh kalih!