Tuesday, October 14, 2008

Jln2 Raya - 11,12 Oct 2008

Lg kisah raya...mesti muak la baca psl raya jek dlm blog saya...:D...Agendanya sprt berikut :

Sabtu

Kitorg kuar dlm kol 12...mula2 g umah baby sitter lama Putri...then proceed to Kak Zu's house...one of my best buddy sepanjang keje kat bank ni...tp dia ni dr dept lama...dept yg mula2 saya join bila stat keje bank ni.... Gambar kat umah Kak Zu ada tp atas permintaan tuan rumah...dia tak izinkan gambar dia di'publish' kat blog saya ni...hehehe....

Pastu kitorg g umah kakak saya sbb sepupu2 saya janji nak kumpul kat umah kakak saya...kiranya sekali arung la jumpa kat sana... Juga tak berkesempatan utk amik gambar sbb dah sonot sgt berborak sampai lupa diri...huhu...

Lepas g umah kakak saya...kitorg singgah jap umah kawan lama saya...kawan sejak sek men sampai la 'U'...Puan Norhalida kat Presint 9...huh, lama tol tak jumpa minah ni...dia baru blk dr UK sebulan lepas tp orgnya tetap sama....tak sombong dan langsung tak berlagak...leka berborak tak sedar jam dah kol 6.45pm...kitorg lak tak solat Asar lg...so tumpang solat kat umah Lida ni...tak puas lak dok borak2...juga borak sampai lupa diri utk amik gambar kenangan..hehe...yang ada gambar mengada kitorg jek...:D


Gaun sari Putri - hadiah dr mak uncle Firdous..tq makcik

Gambar poyo saya n Farah

Ahad

Hari ni yang paling penat...ari ni plan nak pusing2 umah opismate...sape yg sporting je la...ni list yang sepatutnya kitorg pegi...
  1. Salmisafrina (yg ni lupa amik gambar, sori ek Salmi..hehe)
  2. Hanizah (mknn kat umah kak Niza ni mmg superb.sup tulang dia mmg best giler)
  3. Norhilma (huh, umah yg mcm Romantika...lawa giler..kitorg impress sampai lupa mkn..kuikui)
  4. Normazila (ni feveret fud saya..msk lemak cili api..yg ni pun lupa amik gambar)
  5. Norifah (ampun kak Wi, saya dah surrender nk g umah kak Wi nun di Klang,tak larat giler)

Saya join sampai umah kak Zila jer...sbbnya saya dah tak larat n Putri ngamuk nak tido...ni la hasil tangkapan gambar2 kat umah dorg (yang berkenaan shj..hikhik)

Nak perkenalkan dorg jap...yg laki duduk dr kiri tu Abg Ajak, pastu kak Zila (pgg anak), saya (hehe) dan kak Hilma (yg pakai spek)...

Gambar bawah tu lak : dr kiri Aini (yg senyum lebar), kak Niza (tudung grey-tuan umah) dan Salmi (baju pink)

Umah kak Hanizah

Umah kak Hilma yg mcm Romantika..:D

Masa kat umah kak Hilma..kitorg explore satu umah...setiap bilik dan sudut umah dia mmg cantik...yg paling membuatkan saya jeles...bilik anak dara dia, Insyirah...lawa giler...so saya pun snap la pic bilik tu...tp ada la 2,3 org yg sibuk nak tumpang glamer...hikhik

Lepas explore bilik anak dara dia...kitorg pun masuk lak bilik anak teruna kak Hilma, Imran...baru darjah 5 tp hensem giler korg...(saya dah book tok Putri la..hikhik)...yg kelakarnya..si Putri ni pun cam suka jek ngan Imran..dia ikut je Imran g mana...tak sangka anak dara saya tu gatal gak ek...ngan org lain tak pandang pun...hehe....pastu yg paling menarik...whiteboard yg tergantung dlm bilik Imran ni...ayat no 2 tu buat kitorg gelak sakan...kah,kah,kah...kantoi,kantoi...


Mmg salute anak kak Hilma ni..dorg dididik menjaga kebersihan dan kemas...termasuk la si Imran ni yang mmg cermat dan kemas..:D

8 comments:

Anonymous said...

La...mu gi umah pn halida haziaton ko? dia duk sini dah? aku sero nak kontek jah, tp tadok kontek no. bila nak mai umah aku nyah?

Yani Yusuf said...

maria : ho la...umah cik lida la...kihkih...nnti aku sms no dio...tu la..aku ajak lida g umah mung nnti...tp tokdey kot time raya ni...penuh weh weekend aku tiap2 minggu ngan jemputan open house...nnti bila aku n dia free...aku helo mung...:D

comey_lote said...

behnye jalan raya...eh demo toksir mari rayo umoh kawe ko?huhuhu

comey_lote said...

ohhh...cik farah kito...po artis doh doh...

Yani Yusuf said...

comey_lote : farah tu poyo jek lebih...hehe...umah demo?...tgk la raya thn depan kot2 kawe sesat g denuh...hehehe

cikJintan said...
This comment has been removed by the author.
Yani Yusuf said...

sufee : ehehe...aku dgr citer mung kelik raya mesia...sapo soh tak kontek aku...hehe...ni mung dok mano ni?...blk uk doh ko?

cikJintan said...
This comment has been removed by the author.