Tuesday, August 26, 2008

Family gathering

Hurm...baru nak update blog..sesungguhnya saya benar2 respek tgk n baca blog kengkawan yg rajin meng'update' setiap hari... Situasi dan keadaan saya tak mengizinkan saya tok update setiap ari...mesti ada yg marah n nyampah kan...tp tu la hakikatnya... Takpe la...lgpun saya buat blog ni untuk dijadikan kenangan satu hari nanti... Kepada semua yg sudi membaca, terima kasih saya ucapkan (wah..syahdu la plak)...hikhikhik...

Kay la...Sabtu lepas kitorg ada family gathering kat umah Paksu di Taman Keramat Permai. Yang ni keturunan sebelah mak saya... Mak saya ada 6 beradik... Sepupu saya lak ada lebih kurang 30 org..plus kitorg adik badik 7 org...hurm...tu baru sepupu...tak termasuk anak masing2 lg...so sepatutnya ramai la kan...tp yg dtg tak ler ramai sbb ada yg dok jauh....

Majlis ni mmg diadakan sethn sekali...last year buat bln 7...siap saya celebrate besday Putri lg (pic kat fotopages saya)...Majlis dimulakan dgn tahlil untuk sedara mara yg dah tiada...
Kemudian bermula la mesyuarat yang dipengerusikan oleh Ayah Wa... So agendanya :

1. Majlis pembubaran family company - pertukaran AMT...

2. Laporan penyata kewangan

3. Perlantikan pengarah baru

4. Majlis sambutan Raya Aidiladha bersama 3 keturunan (thn ni wat kat Kelantan yakni umah saya) - wah...meriah2...cam 2 thn lepas..siap ada sukaneka...sonot woo...kpd blogger yg raya haji kat kelantan thn ni dijemput yer...:D

5. Main kutu - yg ni saje sonot2..tp syok gak cara cabutan dibuat...hahahah...saya pun join...nak dpt rm7k sekelip mata la jugak kan....tp ntah bila turn saya..kena tunggu next 3 mths...peserta semuanya 14 org tuuuuurrrrr...

suasana masa meeting


suasana main kutu

Tu je la kot...bunyi cam skema jek kan..pdhal semuanya berlangsung dlm suasana sempoi jek..gelak2 jer... Ni lak gambar kitorg...

Ni gambar adik badik my mom....

Gambar atas kiri tu..stat dr kiri Ayah Wa (dok Terengganu), Ayah Chik (Kelantan) n Paksu Aji (tuan rumah)..yg saya dok menumpang time bujang dulu...hehehe...yg sorg lg tu kira menantu la...Pak Muda (yg pakai kopiah)...

Gambar kanan plak...yang pakai tudung biru gelap tu Mak Yam (Kemaman), pakai tudung kuning cair tu Mak Nah (Kedah) dan yg tudung pink my mom..cukup la 6 org kan...:D

Kesimpulannya...mmg BEST...sekali sekala jumpa ramai2 ni...meriah gitu... Terima kasih tok semua yg dtg...Thn depan kita buat lg ek...

7 comments:

cikJintan said...

Ning..nok suko benanyo aku..juppo jugok mung blog aku hok bersawang doh tu..hehhehe..siap masuk list mung neh...hehhehe, maseh2..nt aku update neh..demi mek ning..kuikuikui

II riEnAsHaM II said...

ning..ganahnyo family mung..siak ado company lg..weh..hok majlis rayo aji tu ajok bloggers jah ko??aku hok takdok blog ni lagu mano??hehe..

cikJintan said...

Rayo aji aku kelik..copp..cop..keno ajok aku gok

cikJintan said...

cokk..cookkk..aku rayo aji aku kelik...cok..keno ajok aku gok

Yani Yusuf said...

sufee n izu : pok2 mung dialu2kan mari dumoh aku...buleh pakat jupo ramai2...hehehe...mari tu jgn tak mari..aku akan tuntut nnti...kuikui

Ninie said...

wahh meriahnya ur family..bestnya

Yani Yusuf said...

ninie : hi ninie...belah mak mmg rapat2..tu yg syok..timer kasih sudi singgah..salam perkenalan dr yani