Wednesday, July 30, 2008

Sad story

Sejak Ahad lepas saya demam...so saya langsung tak online..apatah lg meluangkan masa tok baca blog kengkawan...Isnin tgh hari (28 July 2008) my mom sms me...told me that Abah Ida(my SIL) yang dok Amsterdam tu passed away...saya betul2 terkejut dan terasa sgt kesedihan sbb walopun tak selalu jumpa...saya anggap arwah mcm abah sendiri since arwah ayah pun dah lama meninggal. Saya jenis yg rapat ngan semua mertua kakak2 n adik saya...so kehilangan abah Ida mmg amat saya rasai...

Pg td adik saya n Ida blk semula ke Malaysia. Skrg ni dorg dah ada kat kg Ida...Machang... Mlm ni plak...saya tetiba nak bukak blog Ida...huh..menyesal sungguh baca kisah arwah yg ditulis Ida..terus air mata menitis...sedey sgt...sekurang2nya arwah sempat rasa gembira mendapat apa yg diingini...

Teringat plak kisah arwah ayah... Kalo korg nak tahu...hajat arwah pun sempat saya tunaikan seminggu sblm dia pergi buat selamanya... Saya masih ingat lg tarikh 28/5/2001 kat Lumut...masa tu ada family gathering sebelah my mom.. Masa saya beritahu saya terima apa yg arwah pilih tok saya...arwah teramat gembira..My mom said that everyday arwah just talked about it over n over..cam tak sabar sesgt... then 1/6/2001...my eldest sister called and told me that arwah kena stroke..saya terus blk...sempat jaga satu mlm... Jam 8.20pg, 3/6/2001...arwah pergi selama2nya hanya di depan saya di wad 5, Hospital Besar Kota Bharu. Saya sempat pangku dan ajar arwah mengucap... Doktor dtg dan cuba selamatkan arwah tp Allah lebih menyayanginya...

Al-Fatihah utk arwah ayahku dan juga Abah Ida...semoga roh kedua2nya ditempatkan di kalangan org yg beriman..amin.... I miss u so much, Ayah...really miss u...

4 comments:

cikJintan said...

sedey...sob..sob..

shafa said...

Al-Fatihah untuk Ayah Yani & Ayah Ida...memang ketentuan Illahi setiap yang hidup akan mati...Suatu hari nanti akan tiba giliran kita pula...cuma masa yang menentukan... T-T

YANI said...

Takziah Yani...mintak2 diorang ditempatkan bersama org yg soleh...

Yani Yusuf said...

To Shafa, Yani n Sufee...thanks a lot...semoga doa kalian dimakbulkan..amin