Tuesday, June 9, 2009

Tight, tired Schedule??!!

Fuuhhh...hanya mampu mengeluh....saya benar2 tak cukup tangan, masa, rehat dan yg sewaktu dengannya.... Berat pun dah menurun sket... Sejak mula kerja setelah 2 bulan ‘rehat’...saya ditukarkan ke unit yg baru di’setup’....alasan bos : saya ni terer pc (kononnya la)....so bila unit br....kitorg terpaksa work hard nk setupkan apa2 yg patut...we have to complete d task given by end of d year and the worst part is there are only 3 people in my team including me...so can u imagine how hard we work from 8.45-5.45...

Kat rumah lain lak citernya....si Rayqal ni lain dr kakak dia dulu...ye la...mana ada anak semua sama kan...hehe....my boy ni suka nangis...dia nak ada org kat sebelah dia je...dan yg paling ‘best’...dia nak org dukung dia...peluk dia...uwaaaaa.....adik bongsu bb sitter rayqal tinggal sekali wat sementara waktu....kakak ni plak kematian anak sulung dia waktu umur arwah 3 bulan....so leh bayangkan tak camne dia sayangkan rayqal...tiap2 ari saya g amik rayqal..dia tgh dukung n peluk rayqal....dlm erti kata lain, dia spoilkan jugak la si rayqal ni...tp dr segi positifnya...rayqal untung la sbb ada org yg tumpukan perhatian kat dia sorg....hehee....yg negatifnya plak....saya la yg takleh buat keje pape pun kat umah....sob, sob, sob....nk mkn mlm pun tak boleh.....si rayqal ni lak jenis tido lambat...kol 12, 1 pg baru tido....takkan nk mkn time tu....isk,isk...rasa nak nangis jek ni....

Jom tgk jadual harian saya yg amat memenatkan...

5.30 pg : bangun tido...mandi, solat n siap2 nak g keje...kalo nak wat bfast, kol 5 dah bgn..uhukkk....

6.30 pg : kuar umah...g antar rayqal (umah flat tingkat 3...naik tangga gitu...uwaaaa) then antar putri...sorg utara, sorg selatan

7.15 pg : biasanya time ni dah sampai bangi...tunggu transport ke opis KL

8.45 – 5.45 : keje, keje, keje....:(

7.30 pm : sampai umah (dah amik anak2 la)...., solat....mandi (ni pun biarkan rayqal melalak jap)

8.30 pm – 12t/mlm : sambil layan si rayqal....lari2 anak kemaskn baju, pamper etc utk esoknya, basuh bj ker...lipat baju ker...kemas umah sket2 ker.......kena lari2 anak sbb kalo lama2 rayqal rasa mama dia takde kat sisi...makanya dia akan menjerit sekuat hati....huhu

bila rayqal tido....saya pun terus tido gak..sbb leh kata waktu tido saya cuma sekitar 4-5 jam je sehari..so saya terasa sgt diri saya ini takde masa utk mem’blogging’ skrg...maupun menge’surf’ intenet....kalo ada laptop leh la gak surf sambil temankan rayqal...ni desktop kena la dok kat meja...lg plak meja tu jauh dr tpt rayqal lepak....

so....apa kata camni...”ABANG.....AYANG NAK LAPTOP LAAAAAAAA”....hehehe....boleh gitu...:D

5 comments:

Mama Hanim said...

mesti letih kan gitu yani.. tu pn antara sbb sg petani masih mnjd pilihan kami..
keje msk kul 9am, turun kul 8.45am pn dan lg.. jem pn xdok..
sabar la yani, mybe lps ni aturan tu akn jd lbh baik k..

maria said...

heheh, lebih kure la tu Ning...cuma aku la ni ore siye sket, selang sari tok laki hata kija...kalo tidak, mau cabut kaki tange aku nih

MaSLiNa said...

Kak Yanie.. agaknya mmg baby boy 'perangai' dia mcm tu kot?? sbb zafri pun mengada asyik nak berkepit je dgn saya.. mesti nak kene ada org kat sebelah kalo tak mesti melalak punye.. apa2 pun sabar je la k.. nanti dia dah besar sket pandai la tu dia bawak diri.. mmg busy tp jgn lupa jaga kesihatan tu

Yani Yusuf said...

maswani - tu la...meme letih gilo...kalu dok kelate key syok...huhu

maria - hehe...aku sero mung lg letih kot...sbb anak 3....:D

GG - ye ker GG...hurm..camtu ek baby boy...penat giler rasa...last week mc 2 ari...demam panas dr khamis sampai sabtu...tiba2 jer suhu 39...pitam kat klinik...huhu...penat sgt kot...sob,sob

wanie said...

cian akak..x pe la sabar akak eh..dugaan nih..demi putri & putra tersayang..pengorbanan tu..take care k..