Tuesday, May 26, 2009

Sensitip Day

Sekadar berkongsi perasaan...Ntah nape ari ni saya cukup sensitif....mudah sgt mengalirkan air mata bila mengenangkan anak2...tambah2 tgk mcm2 kisah skrg....kanak2 perempuan 3 thn dirogol....didera....

Sebenarnya saya ngan Abang selalu berbincang tentang masa depan...salah satu topik yg sering kami bincangkan ialah sama ada kami akan kawin lain @ tidak bila salah sorg meninggal dunia.....Tapi bila pk camne ibu tiri dera anak...hati saya sayu mengenangkan Putri....

Bohong la jika saya katakan saya tidak pernah marah Putri....marah itu perlu untuk mendidik anak2 cuma jgn keterlaluan....Pernah sekali saya kelam kabut nak mandikan Rayqal n kebetulan ada kawan nak dtg....time tu jugak la Putri mula buat perangai...mengamuk tak tentu pasal...saya mmg marah dia....masa saya marah2 dia...saya tgh pegang kettle panas...air tok mandikan Rayqal...saya takde niat pun nak takutkan dia ngan kettle tu...sambil jln pegang kettle..saya marah2 dia...tp automatik dia angkat tangan tahan kat muka n ckp camni...’ma...tak mom (mom tu mau..)...tak mom ma....dgn muka yg ketakutan dan badan membongkok...seolah2 saya akan pergi curahkan air panas ke atas dia...ya Allah...terus saya letak kettle tu n peluk dia....tiba2 saya terbayangkan ketakutan budak2 yg kena dera mcm yg kita baca dlm paper...agaknya itulah reaksi dorg bila didera...tutup muka n lari menyorok....sedihnya....masa tu la saya terbayangkan keadaan arwah Nurul Jazlin, saat2 terakhir sblm dia pergi....dan ntah bagaimana keadaan adik Sharlinie....nauzubillah...

Semoga kita semua dijauhkan dr kecelakaan dan musibah...amin...

2 comments:

MaSLiNa said...

kdg2 kita rasa serba salah kan nak marah/tegur budak² nih?? kalo tak tegur nanti bila dah besar diorang tak dengar kata pulak, takut je jadi mcm dlm cite Anakku Sazali tu.. sy pun slalu dlm dilema kalo bab marah/tegur anak nih.. sbb kita tak tau sampai mana limit kemarahan kita & sampai tahap mana diorang blh accept teguran kita..

Yani Yusuf said...

GG - tol la gg...pening sebenarnya nak didik anak ni kan...bila kita tak marah...dia pijak kepala...bila kita marah..dia buat muka kesian...aduss....pening tol...hehehe