Wednesday, May 20, 2009

My Boy...:D

Lama saya tak bukak blog...monitor rosak..dan saya dah nyampah nk beli yg baru...sape la tak geram...lcd monitor tu baru setahun...ngam2 sethn leh rosak lak....beli punye la mahal..tp tahan sethn jer...so skrg ni tgh pk n bajet nak beli monitor baru atau beli laptop terus....ni pun guna monitor sementara...pic npk tak npk jek...hehehe

Ok la...nak citer sket psl pengalaman bersalin n baby boy saya....

Mak saya dtg ke KL 2/3/09....tergerak ati dtg awal sedangkan EDD saya 15/3/09...dia dtg jer KL....dia terus bebel psl saya still ulang alik keje jauh sedangkan perut masa tu dah ‘turun’ sgt...dia kata dah la drive sendiri, keje jauh...KL lak selalu jem...kalo jd pape...tak ker susah...

Makanya bermula 5/3/09 (Khamis)...saya pun amik la MC seminggu...sementelah saya sendiri pun sbnrnya takleh jln...ye la...perut saya kan besar giler....pastu ada lak pengalaman 2x jatuh....Esoknya..saya saje nak g check up sbb rasa sakit pinggang....doc check n kata dah bukak 1cm...doc target ari isnin bersalin memandangkan takde kontraksi n discaj pape....hurm...nasib baik saya dgr ckp mak saya supaya tak g keje....

Alih2 blk jer dr spital....kuar lak discaj...so rileks la kat umah kakak saya mlm tu...Sabtu (7/3/09)....discaj makin byk...perut sakit kejap2...sempat la bawak putri g main2 kat taman...saje jln2 kononnya nak soh cepat buka jalan....

Dalam kol 11am...saya ajak Abang g spital...sbb discaj byk...doc check doc kata dah bukak 3cm...terus siap2 masuk labour room....kol 12 lebih doc pecahkan air ketuban n masukkan ubat....kol 3 lebih tu dah stat rasa sakit yg amat sgt....alhamdulillah...tepat kol 4.14pm....saya selamat melahirkan putera seberat 3.25kg....

Abang paling xcited sbb ini la kali pertama dia lihat sendiri kelahiran anaknya...masa Putri dulu, dia tak dpt tgk sbb doc soh keluar bila saya ada komplikasi....procedure kat hospital suami takleh tgk kelahiran bila isteri ada komplikasi....masa Putri saya kena guna bantuan forcep.....so kali ni...dia dpt pegang tangan saya...bg semangat.....bila baby kuar...dia ckp’’’sayang, anak kita dah kuar...’...sebagai isteri, saya rasa terharu ngan ucapan Abang.....ada satu gambar yg dia amik masa saya tgh sakit(sblm waktu bersalin)...gambar yg bg saya amat berharga...saya sendiri pun tak sedar bila dia amik gambar tu sbb saya cuma kosentrik menahan sakit...this is d pic....

Ni lak pic2 yg Abg sempat snap masa Rayqal dilahirkan.....



Yang ni plak pakar wanita....Dr Khamsiah Muda....


Dan ini la pic terbaru Rayqal....dah 5kg++.....my little handsome baby boy....



12 comments:

Anonymous said...

Yani,

Tahniah.... Terharu baca entry ni. Sebab ada experience sama. Alhamdulillah, dua-dua anak aku, lahir depan mata sham. InsyaAllah, suami yang tengok sendiri isteri melahirkan anak, bertambah kasih sayang.

Memang handsome prince mu ni! Nampak gaya ikut muka daddy...

aduiii... sakitnyer beranak.... aduiiii.... ingat lagi betapa sakitnyer... arghhh...

-zu-
jb (aku dah balik mesia... Dengan rasminya jadi orang jay bee :-)))

ArshSabila said...

Setelah berkurun lamanya menunggu barulah arini leh menatap wajah anak buah yg sorang ni..:) Tahniah ning..mmg encem rayqal!idung ala2 hitriks roshan gitu hehe..upload ler lagi pic2 dia..leh jd jd tatapan aku di sini..

-ann-

cikJintan said...

yaninnnggg

oloh smakkknyohhh... bilo la aku buleh hugs nehhhh. Isk, serupo sungguh dengan Putri!!

cute.... heheh.. beshhnnnyohhh.. esp buleh amek gambo2 saat kelahiran tu!!

tahniah babe...

Yani Yusuf said...

zu - tq zu...weh...wah, kelik mesia doh...mung dok mano jb?...aku nok g jb bule 7 ni...buleh la jupo metar...:D...

ann - tq ann...hidung amik hok papa dia la...insya-Allah ada masa aku upload lg...sejak anak 2 ni...bz lak...dah la keje kt kl..huhu

sufee - tq mc ta'...cess...bilo kelik mesia tu buke nok mari jupo aku...pdhal umah aku ke klia tu 10 min jah..buleh nok mr hugs anak2 aku ni ha....huhu....ari tu mung ada jupo syahril ek...:D

wanie said...

kak yani..

lama sy tnggu nak tngk gambar rayqal..yg gambar senyum tu sebijik cam muka putri..hihi..

gambar besalin tu buat sy trauma balik..ahak~

aru plan nak bagi aqif adik..akak tunjuk gambar tu, kena pikir alek la ni..;p

MaSLiNa said...

Semangatnya anak akak!! muka hensem mcm mat saleh gitu.. Tahniah ek?? bertuah akak dpt berkongsi pengalaman bersalin dgn suami.. husband sy awal² dah surrender takmo tgk sbb takut.. hehehe

cikJintan said...

ning..

aku kelik smetta sangat jah. Jupe abe mung tu dekat international dept... hehehe, pelik dio aku tibe2 tegur dio hahaha..

ning, cute la baby... iskk.. soyok tepek mato mung wakakaka

beranok lagi wehh.. anok comey!!

Yani Yusuf said...

wanie - hehe...tu la..pc umah asyik problem jek...akak pun bz dik skrg...tambah2 dah ada 2 anak ni...terkejar2 skrg...ni nak setup bisnes blk lak ni...huh..(peluh menitik2 ni ha)...ala, tumpang muda ni beranak la ramai2...sakit kejap je...bahagia insya-Allah lama...:D

GG - tq gg...akak plak tak bg asben tgk memula tu...sbb takut dia geli ker..pengsan ker...hehe...tp dia yg kuat semangat...:D

sufee - mata aku tp idung papa dio...hehe....bilo plak nok kelik?

Anonymous said...

Yani, mu turn Jb, hallo lah aku yek? 019-7535172

-zu-

II riEnAsHaM II said...

ning..baru denga kaba weh..besar doh rayqal..maso g tgk ari tu kecik lg..supo doh nge kakok dio.. tapi capur nge muko syahril skit dok??

comey_lote said...

eh putih jah napok...ma kata haritu "kalar tua" sikit...hihihi

Yani Yusuf said...

izu - mcm2 versi psl muka rayqal nih....tunggu upcoming pic nnti...hehehe

ida - huh...meme 'kalar tua' sket...tok supo putri la...tp kalar cerah sket dr papa dia....kahkahkah.....