Tuesday, January 27, 2009

Hi semua....

Salam....lama tol saya tak bukak n update blog....
PC dah ok dlm 2 minggu....
Tp kesibukan dan kepenatan mengatasi segalanya....
Sampai dah bersawang la blog ni...huhu....
Buat pengetahuan semua...stat 22/12/08 ari tu kitorg satu dept dah pindah opis KL...
sbb tu la saya terasa penat yg amat sgt....
kuar umah kol 6.45pg...sampai umah kol 7mlm...
cuma satu jer yg tak teruk cam dulu...saya tak perlu rushing n penat lelah naik ERL n Putra LRT...
saya naik transport dr Bangi...so rileks la sket kan...
tak perlu berebut2...huhu

Hurm...saya akan cuba tok update plg kurang seminggu sekali...
Dan saya cuba gak nak langsaikan tag game dr GG n Sufee...ampun yer kengkawan...hehe

Kay la...mula2 sekali just nak share psl pregnancy saya ni...
Last Saturday (24/01/09)...saya g check up...
Dah masuk 8 bulan...32 weeks....
2 weeks before...kepala baby dah turun bawah....which mean normal la...
tp tup2 last check up tu...doc kata baby u songsang...
ha...terkejut...takut sume ada....
kepala dah naik atas blk...
then doc tanya....baby aktif sgt ker...
saya jawab...terlalu aktif doc..sakit perut saya time dia aktif...
dia kata patut la...dia dok pusing2...
takpe....kita tgk sampai 36/37 weeks...kalo still songsang...doc akan cuba urut dulu...
but then kalo sampai 38 weeks still lg songsang....then u must prepare for caesarean...
huh...mcm nak tercabut jantung saya...

Doa2kan la baby saya kembali normal nanti...
Kalo boleh saya ingin bersalin normal mcm dulu....
Amin......

Buat kengkawan yg bertanya kabar ttg baby n anak saya....tima kasih byk2...
tu la citer baby...
dan Putri lak...makin nakal tp alhamdulillah rajin....
saya dah boleh mintak tlg dia angkat pinggang mangkuk (satu persatu la) yg kotor letak dlm sinki....
dah nak blaja basuh botol susu sendiri (saya sabunkan...dia yg basuh)...
dah leh amik papmpers sendiri...
hopefully nnti dia leh jaga adik dia jugak...:D...

2 comments:

wanie said...

emmm..lama tul akak x update kan..kejap je dah 8 bln..kalau wni rasa puas sngt nak tnggu 9 bln..hik..hopefully bb pusing alek kan..ok take care..besalin & pantang kt mana nnti nih?

Yani Yusuf said...

wanie : tu la psl dik...skrg ni penat, bz n malas sume ada....huhu...insya-Allah bersalin kat Bangi...pastu blk kg dlm 3 minggu then dtg blk sini....